چالش‌ها، موانع و راهکارهای ادغام فناوری اطلاعات در حسابرسی داخلی

زهرا معصومی بیلندی؛ مریم سادات طباطبائیان؛ نسرین یوسف زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 دی 1403

https://doi.org/10.22054/qjma.2024.82520.2625

چکیده
  در سال‌های اخیر، پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان‌ها، به‌ویژه در بخش حسابرسی داخلی، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. ادغام ابزارها و سیستم های فناوری اطلاعات در شیوه‌های سنتی حسابرسی، مسیر جدیدی را برای افزایش کارایی، اثربخشی و دقت فرآیندهای حسابرسی داخلی ایجاد کرده است. بر این اساس هدف پژوهش حاضر شناسایی چالش‌ها، موانع و راهکارهای ...  بیشتر

میزان اتکای حسابرسان مستقل بر کار حسابرسان داخلی با توجه به راهبرد پرورش مدیر

وحید منتی؛ اخت هارون علی پور

دوره 18، شماره 69 ، فروردین 1400، ، صفحه 85-113

https://doi.org/10.22054/qjma.2021.56026.2200

چکیده
  واقع‌بینی یکی از چهار اصل بنیادی آیین رفتار حرفه‌ای حسابرسان داخلی است. بر اساس گزاره ارزش افزایی انجمن حسابرسان داخلی (2010) واقع‌بینی (بی‌طرفی) یکی از عناصر اصلی سه‌گانه حسابرسی داخلی، قلمداد می‌گردد و استاندارد حسابرسی 610 (استفاده از کار حسابرسان داخلی) نیز واقع‌بینی را یکی از مؤلفه‌های اصلی برای استفاده از کار حسابرسان داخلی ...  بیشتر

راهبردهای ارتقای کیفیت حسابرسی داخلی

محمدرضا نیکبخت؛ ذبیح الله رضایی؛ وحید منتی

دوره 14، شماره 55 ، مهر 1396، ، صفحه 31-70

https://doi.org/10.22054/qjma.2017.24956.1663

چکیده
  حسابرسی داخلی نوین در ایران، به‌تازگی در کانون توجه قرارگرفته است لذا تاکنون بسیاری از جنبه‌های آن ازجمله کیفیت حسابرسی داخلی و راهبردهای دستیابی و ارتقای آن، تبیین نگردیده است. همچنین پژوهش‌های گذشته جنبه‌های محدودی از کیفیت حسابرسی داخلی را مدنظر قرار داده‌اند؛ بنابراین برای تبیین و توصیف جنبه‌های گوناگون کیفیت حسابرسی داخلی ...  بیشتر