احمدی، اقدس.(1396). تأثیر سرمایه اجتماعی بر ارتقای سطح اخلاق حرفهای با نقش میانجی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
ارباب سلیمانی، عباس.(1393). آیین رفتار حرفهای برای حسابداران حرفهای، انتشارات شهر یاس.
اسدی، غلامحسین و خوری، مهدی.(1390). نظریه سهامداران یا نظریه ذینفعان، مجله حسابدار، اردیبهشت 1390.
توسلی، فاطمه، باقرپور ولاشانی، محمدعلی و ساعی، محمدجواد.(1396). بررسی فاصله انتظاری در آموزش حسابداری با توجه به الزامات قانونی جدید، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات تجربی حسابداری مالی، سال 14، شماره 54، تابستان 1396.
رحیمیکاکلکی، مینا، بنیطالبی دهکردی، بهاره و پیکفلک، جمشید.(1396). عوامل مؤثر بر رعایت اخلاق حرفهای حسابداران، فصلنامه اخلاق درعلوم و فناوری، سال دوازدهم، شماره 1.
فرید، ابوالفضل.(1392). بررسی اثربخشی روشهای آموزش مستقیم، آموزش شناختی اخلاق، شفافسازی ارزشها، و تلفیقی بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان پسر پایه اول دبیرستان ناحیه چهار تبریز، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، شماره 30، تابستان 1392.
کدیور، پروین.(1391). روانشناسی اخلاق، چاپ چهارم، انتشارات آگاه.
نمازی، محمد و رجبدری، حسین.(1397). اخلاق حرفهای حسابرسی در ایران: تحلیل محتوا، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات تجربی حسابداری مالی، سال 15، شماره 59، پائیز 1397.
وحدانی اسدی، محمدرضا.(1394). ارائه الگوی طراحی آموزشی آموزش اخلاق برای پایه ششم ابتدایی، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی.
هومن، حیدرعلی.(1389). شناخت روش علمی در علوم رفتاری، انتشارات سمت.
Abend, G. (2014). The Moral Background: An Inquiry into the History of Business Ethics. Princeton University Press.
Bakar, M.A., Maisarah, M.S., Ainun, A.M. (2003). Ethics and the Accounting Profession in Malaysia. National Accounting Research Journal.
Boyce, G. (2014). Ethics and Accounting Education. The Routledge companion to accounting education.
Dow, K.E., Watson, M.M., Shea, V.J. & Kern, S. (2018). An Accounting Ethics Case from Multiple Perspectives. Journal of Accounting Education, Vol. 43.
Lawson, R.A., Blocher, E.J., Brewer, P.C., Cokins, G., Sorensen, J.E., Stout, D.E. & Wouters, M.J.F. (2014). Focusing Accounting Curricula on Students’ Long-run Careers: Recommendations for an Integrated Competency-based Framework for Accounting Education. Issues in Accounting Education, 29(2).
Martinov-Bennie, N., Mladenovic, R. (2015). Investigation of the Impact of an Ethical Framework and an Integrated Ethics Education on Accounting Students’ Ethical Sensitivity and Judgment. Journal of Business Ethics, 127(1).
Meador, G.P. (2017). Ethical Decision-making Accounting Competencies: Practitioners’ Perspectives. Doctoral Dissertation, University of Southern Mississippi.
Miller, W., Becker, D. & Persteiner, A. (2014). The Accounting Ethics Course Reconsidered. Global Perspectives on Accounting Education, Vol 11.
Neesham, C., Azim, M.I. (2017). Building Ethical Capability for Accounting Professionals, A Needs Analysis Study. Swinburne University of Technology under Global Research Perspectives Program of CPA Australia.
Rest, J.R. (1986). Moral Development: Advances in Research and Theory. New York: Praeger.
Richey, R.C., Klein, J.D. (2007). Design and Development Research: Methods, Strategies and Issues. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates (LEA).
The Pathway Commission. (2012). Charting a National Strategy for the Next Generation of Accountants, http://commons.aaahq.org/files/ 0b14318 188/ Pathways_Commission_Final_Report_Complete.pdf.
The Pathways Commission. (2015). In Pursuit of Accounting’s Curricula of the Future. American Accounting Association.
The Chartered Professional Accountant Competency Map. (2018). Understanding the Competencies a Candidate Must Demonstrate to Become a CPA, Chartered Professional Accountants Canada.
Ahmadi, A. (2017). The impact of social capital on promoting professional ethics with Mediating Role of ICT, Master Thesis, Allame Tabatabai University, [In Persian].
Arbabsoleymani, A. (2014). Handbook of the code of ethics for professional accountants. Shareyas Publication, [In Persian].
Asadi, Gh., Khoori, M. (2011). Stockholder Theory vs Stakeholder Theory. Accountant Journal, Ordibehesht 2011, [In Persian].
Tavasoli, F., Bagherpour Valashani, M.A. & Saee, M.J. (2017). Examination of the Accounting Education Expectation Gap as a Result of the Current Legal Requirements. Empirical Studies in Financial Accounting Quarterly, 14(54), [In Persian].
Rahimi Kakolaki, M., Banitalebi Dehkordi, B. & Peykfalak, J. (2017). Effective Factors on Performing Professional Ethics by Accounts. Ethics in science and Technology Journal. 12(1), [In Persian].
Farid, A. (2013). The Study of Effectiveness of Firect, Vognitive Moral Education, Value Clarification and Combinational Methods on the Moral Judgment of Tabriz 4 Educational Zone Senior Male Students, Journal of Modern Psychological Researches, 8(30), [In Persian].
Kadivar, P. (2012). Ethics Psychology. 4th Ed. Agah Publication, [In Persian].
Vahdani Asadi, M.R. (2015). Model of moral instructional design for students of sixth grade of elementary school. Doctoral dissertation, Allame Tabatabai University, [In Persian].
Namazi, M., Rajabdoory, H. (2018). Professional Ethics of Auditing in Iran: Content Analysis. Empirical Studies in Financial Accounting Quarterly, 15(59), [In Persian].
Hooman, H. (2010). Research Methodology in Behavioral Sciences. Samt Publication. [In Persian].
Empirical Studies in Financial Accounting is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 4.0 International License.