%0 Journal Article %T تاثیر ارتباطات سیاسی بر میزان سرمایه گذاری شرکت ها و کارایی آن %J مطالعات تجربی حسابداری مالی %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2821-0166 %A بزرگ اصل, موسی %A ابراهیمی نوده, محمد %A یاراحمدی, جاوید %D 2022 %\ 09/23/2022 %V 19 %N 75 %P 69-94 %! تاثیر ارتباطات سیاسی بر میزان سرمایه گذاری شرکت ها و کارایی آن %K ارتباطات سیاسی %K سرمایه گذاری %K کارایی سرمایه گذاری %K فرضیه ارتباطات سیاسی %K فرضیه اقتصاد سیاسی %R 10.22054/qjma.2022.63860.2318 %X این تحقیق با هدف آزمون تجربی تاثیر ارتباطات سیاسی بر میزان سرمایه گذاری شرکت ها و کارایی آن در بازه سال های 1391 الی 1398 شرکت های فعال در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. روش جمع آوری داده ها آرشیوی و رجوع به بانک های اطلاعاتی و روش تحلیل داده ها، الگوی رگرسیون چند متغیره با استفاده از الگوی داده های تابلویی و روش اثرات ثابت است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد رابطۀ بین ارتباطات سیاسی بر میزان سرمایه گذاری و همچنین کارایی سرمایه گذاری مثبت و معنی‌دار است. این نتایج بیانگر آن است که شرکت های دارای ارتباطات سیاسی میزان سرمایه گذاری بیشتری نسبت به سایر شرکت ها دارند و کارایی سرمایه گذاری نیز در شرکت های دارای ارتباطات سیاسی بیشتر است. با توجه به یافته های پژوهش می توان دریافت که شرکت های دارای ارتباطات سیاسی به دلیل برخورداری از مزایا و امتیازات دولتی و همچنین سهولت در جذب منابع مالی، نسبت به سایر شرکت ها، بیشتر و کارآتر سرمایه گذاری می کنند. %U https://qjma.atu.ac.ir/article_14108_79a60903374df3979600c4d8f161880c.pdf