@article { author = {mehrani, sasan}, title = {Product differentiation, cost management and long-term impact on financial performance}, journal = {Empirical Studies in Financial Accounting}, volume = {7}, number = {27}, pages = {67-82}, year = {2009}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0166}, eissn = {2538-2519}, doi = {10.22054/qjma.2009.6939}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تاثیر مدیریت هزینه و تمایز محصول بر عملکرد مالی بلند مدت}, abstract_fa = {تحقیق حاضر به منظور فراهم آوردن اطلاعاتی در رابطه با تاثیر اعمال استراتژی های انتخابی شرکتها بر عملکرد مالی آنها صورت گرفته است. شرکت هایی که استراتژی مدیریت هزینه را پذیرفته اند از طریق قیمت تمام شده پایین تر نسبت به رقبای خود قادر خواهند بود سهم بازار خود را افزایش دهند. از سوی دیگر شرکت هایی که استراتژی تمایز محصول را به کار می گیرند می توانند از طریق فراهم کردن محصولاتی که کیفیت منحصر به فردی داشته به مزیت رقابتی دست یابند. از نتایج دیگر تحقیق آن است که اعمال استراتژی تمایز محصول در بلند مدت دوام بیشتری در مقایسه با استراتژی مدیریت هزینه دارد.}, keywords_fa = {استراتژی مدیریت هزینه,استراتژی تمایز محصول,عملکرد مالی,بازده}, url = {https://qjma.atu.ac.ir/article_6939.html}, eprint = {https://qjma.atu.ac.ir/article_6939_36c510f610ce268a4f3f1a931e814c3e.pdf} }