@article { author = {Safarzadeh, Mohammad Hossein and Hooshmand, Abbas}, title = {Auditor Attributes, Professional and Commercial Orientations, and the Implications for Audit Quality}, journal = {Empirical Studies in Financial Accounting}, volume = {17}, number = {68}, pages = {145-165}, year = {2020}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0166}, eissn = {2538-2519}, doi = {10.22054/qjma.2021.50466.2132}, abstract = {The purpose of this study is to investigate the relationship between auditors' characteristics and their business and professional orientations. The impact of these professional and business orientations is also examined on actions that lead to lower quality of audit services. Using the questionnaire, the required data were collected from 283 certified accountants. The results show that among the characteristics of auditors, the level of knowledge and awareness, degree of adaptation and communication skills of auditors have a positive and significant relationship with their professional orientation, but marketing skills has a negative relationship with professional orientation. While creativity and innovation had no significant relationship with professional orientation. On the other hand, the auditors' marketing and communication skills have a positive and significant relationship with their business orientation. However, the level of knowledge and awareness, compatibility and creativity of auditors has no significant relationship with business orientation. Finally, professional orientation was found to decrease actions to reduce audit quality, whereas the business orientation exacerbated it. Therefore, it should be noted that auditors' business orientation may adversely affect the quality of their audits, so adopting appropriate mechanisms in this regard seems necessary.}, keywords = {Professional Orientation,Commercial Orientation,Auditor Attributes,Audit Quality}, title_fa = {ویژگی‌های حسابرس، گرایش‌های حرفه‌ای و تجاری، و تأثیر آنها بر کیفیت حسابرسی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی رابطه ویژگی‌های حسابرسان با گرایش‌های تجاری و حرفه‌ای آنان می‌باشد. تأثیر این گرایش‌های حرفه‌ای و تجاری بر اقداماتی که منجر به کاهش کیفیت حسابرسی می‌شود، نیز آزمون شده است. داده‌های موردنیاز با استفاده از پرسشنامه دریافتی از 283 حسابرسعضو جامعه حسابداران رسمی ایران جمع‌آوری شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که سطح دانش و آگاهی، میزان سازگاری و مهارتهای ارتباطی حسابرسان، ارتباط مثبت و معناداری با گرایش حرفه‌ای آنها داشته اما مهارت‌های بازاریابی آنها، ارتباط منفی با گرایش حرفه‌ای دارد. همچنین خلاقیت و نوآوری حسابرسان رابطه معناداری با گرایش حرفه‌ای آنها ندارد. از سوی دیگر، مهارت‌های بازاریابی و ارتباطی حسابرسان رابطه مثبت و معناداری با گرایش تجاری آنان دارد، اما سطح دانش و آگاهی، میزان سازگاری و خلاقیت حسابرسان رابطه معناداری با گرایش تجاری آنها ندارد. در نهایت، گرایش‌ حرفه‌ای باعث کاهش اقدامات کاهنده کیفیت حسابرسی می‌شود، اما گرایش تجاری حسابرسان این اقدامات را تشدید می‌کند. این بدان معناست که ممکن است گرایش تجاری حسابرسان بر کیفیت حسابرسی و میزان رسیدگی‌های آنان تأثیر منفی بگذارد؛ لذا اتخاذ سازوکارهای مناسب در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.}, keywords_fa = {گرایش حرفه‌ای,گرایش تجاری,ویژگی حسابرس,کیفیت حسابرسی}, url = {https://qjma.atu.ac.ir/article_12147.html}, eprint = {https://qjma.atu.ac.ir/article_12147_27b0d2d412657619dc0a8ed222ef4fe0.pdf} }