گزارش های حسابداری
نقش رسانه بر استراتژی مدیریت سود

مظفر جمالیان پور

دوره 19، شماره 76 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-37

https://doi.org/10.22054/qjma.2023.72545.2442

چکیده
  با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی و پویایی بیشتر رسانه‌های خبری، کانال جدیدی برای انتشار داده‌ها و اطلاعات مالی ایجاد شده است. در پژوهش حاضر تاثیر انتشار اخبار مرتبط با شرکت‌های بورسی بر روی چگونگی (استراتژی) مدیریت سود مورد بررسی قرار گرفت. شیوه جایگزین کردن هر یک از روش‌های مدیریت سود متداول به عنوان استراتژی مدیریت سود مطرح شده است. ...  بیشتر