گزارش های حسابداری
نقش رسانه بر استراتژی مدیریت سود

مظفر جمالیان پور

دوره 19، شماره 76 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-37

https://doi.org/10.22054/qjma.2023.72545.2442

چکیده
  با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی و پویایی بیشتر رسانه‌های خبری، کانال جدیدی برای انتشار داده‌ها و اطلاعات مالی ایجاد شده است. در پژوهش حاضر تاثیر انتشار اخبار مرتبط با شرکت‌های بورسی بر روی چگونگی (استراتژی) مدیریت سود مورد بررسی قرار گرفت. شیوه جایگزین کردن هر یک از روش‌های مدیریت سود متداول به عنوان استراتژی مدیریت سود مطرح شده است. ...  بیشتر

بررسی اثر اخبار پیش بینی سود مدیریت بر قابلیت پیش بینی سود و اختلالات افشاء

یزدان مرجانیان؛ فرهاد شاه ویسی؛ فرزاد ایوانی؛ آزاد خانزادی

دوره 17، شماره 66 ، فروردین 1399، ، صفحه 87-122

https://doi.org/10.22054/qjma.2020.46188.2047

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی اثر ارزشی اخبار خوب و  اخبار بد پیش‌بینی سود مدیریت با تأکید بر اختلال‌ در پیش‌بینی سود مدیریت است. در این راستا، به منظور آزمون فرضیه­های پژوهش از داده­های153 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی سال­های1390 الی 1396 استفاده شده است.  نتایج حاصله با بکارگیری روش حداقل مربعات تعمیم‌یافته ...  بیشتر