@article { author = {Kordestani, GH and Mortazavi, S-M}, title = {The Impact of Cost Efficiency on the relation between Sales, General and Administrative ratio (SG&A Ratio) and Future Performance}, journal = {Empirical Studies in Financial Accounting}, volume = {9}, number = {34}, pages = {77-102}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0166}, eissn = {2538-2519}, doi = {}, abstract = {An increase in the ratio of sales, general and administrative costs to sales (SG&A ratio) is associated with contradictory interpretations, namely a negative one due to deficient cost control and a positive one derived primarily from investments for improvement of operational processes. Based on these conflicting explanations, it is crucial to distinguish between whether an increase in the ratio of SG&A costs to sales is actually intended by management in order to enhance future profitability or it is because of deficient cost control. These explanations were investigated in this research. So the impact of cost efficiency on the relation between SG&A ratio and future performance is examined among 150 firms during 1380 to 1389. Findings show that intended increases significantly enhance future operating income and future sales, but non-intended increases in this ratio, decreases future operating income. Moreover, increases in SG&A ratio, cause decreases in future SG&A expenses in both efficient and inefficient firms, but dosen’t have a significant impact on future cost of goods sold (COGS). To study in more details, the SG&A efficiency and COGS efficiency were used in model at the same time and findings show that the impact of SG&A ratio on future operating income is significantly positive only if SG&A efficiency exists and also there is ample latitude for reduction of COGS. Because only in this way, SG&A costs represent investments in improving manufacturing efficiency.}, keywords = {SG & A ratio,Future Performance,Contextual Fundamental Analysis,cost efficiency}, title_fa = {تأثیر کارایی هزینه ها بر ارتباط بین نسبت هزینه های عملیاتی و عملکرد آتی شرکت ها}, abstract_fa = {افزایش نسبت هزینه های عملیاتی به فروش را می توان از دو زاویه متفاوت مورد بررسی قرار داد. در تفسیرمنفی، افزایش این نسبت، نشانه ضعف در کنترل هزینه ها است، اما در تفسیر مثبت، افزایش این نسبت به عنوانسرمایه گذاری برای بهبود فرآیندهای عملیاتی تلقی می شود. به دلیل تناقض دو تفسیر، تشخیص این کهافزایش نسبت هزینه های عملیاتی به فروش، به صورت هدفمند و به منظور افزایش سودآوری آتی توسطمدیریت انجام می شود یا دلیل آن، ناکارایی در کنترل هزینه است، از اهمیت زیادی برخوردار است که در اینتحقیق، مورد توجه قرار گرفته است. برای این منظور، تأثیر کارایی هزینه ها بر رابطه بین نسبت هزینه هایعملیاتی و عملکرد آتی 051 شرکت در طول سال های 0831 تا 0831 مورد مطالعه قرار گرفته است. براساسیافته های تحقیق، افزایش هدفمند نسبت هزینه های عملیاتی، موجب افزایش معنادار سود عملیاتی آتی و فروشآتی می شود، اما افزایش غیرهدفمند این نسبت، موجب کاهش سود عملیاتی آتی می شود. همچنین، افزایشنسبت هزینه های عملیاتی، در شرکت های کارا و ناکارا، موجب کاهش هزینه های عملیاتی دوره بعد می شود،اما بر بهای تمام شده کالای فروش رفته دوره آتی، تأثیر معناداری ندارد. برای بررسی بیشتر، کارایی هزینه هایعملیاتی و کارایی بهای تمام شده کالای فروش رفته به صورت یکجا در مدل قرار گرفت و نتایج نشان دادفقط در صورتی که هزینه های عملیاتی، کارا باشد و فرصت های کافی برای کاهش بهای تمام شده کالایفروش رفته وجود داشته باشد، سود عملیاتی دوره بعد افزایش می یابد؛ زیرا تنها در این حالت، افزایش هدفمندهزینه های عملیاتی می تواند صرف سرمایه گذاری در بهبود کارایی تولید شود.}, keywords_fa = {نسبت هزینه های عملیاتی,عملکرد آتی,تحلیل بنیادی وابسته به قراین,کارایی هزینه}, url = {https://qjma.atu.ac.ir/article_1711.html}, eprint = {https://qjma.atu.ac.ir/article_1711_12b271dcf6194139ec43290132e41361.pdf} }