انگیزه‌های رقابتی و تجدید ارائه صورت‌های مالی: آزمون نظریه محرک-پاسخ

حسن ولیان؛ مهدی صفری گرایلی؛ محمدرضا عبدلی؛ علیرضا کوشکی جهرمی

دوره 15، شماره 60 ، دی 1397، ، صفحه 125-156

https://doi.org/10.22054/qjma.2019.9955

چکیده
  برطبقنظریه‌ی نمایندگی،برایکاهشمشکلاتوتضادهاینمایندگیبایستیسازوکارهایکنترلی مناسب به گونه‌ای اتخاذ گردد تا مدیرعامل در جهت منافع سهامداران حرکت نمایند و در ارتقای سطح شفافیت‌های مالی گزارشگری به سهامداران کمک نمایند. یکی از این راه کارها توجه به انگیزه‌های رقابتی مدیر عامل درقالباستراتژی‌هایی برایتقلیلبا تعارض‌ها و هزینه‌های ...  بیشتر